Retourneren
Bedenktijd/retour
Het kan voorkomen dat u overweegt om een bestelling terug te sturen, om welke reden dan ook. Het kan zijn dat het product niet aan uw verwachtingen voldoet of dat er andere redenen zijn waarom u de bestelling liever wilt annuleren. Wat uw motivatie ook is, u hebt het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Na annulering heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. In dat geval wordt het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten, aan u terugbetaald. Houd er rekening mee dat de kosten voor het retourneren van het product vanaf uw locatie naar de webwinkel voor uw eigen rekening zijn. Deze kosten variëren, maar u kunt de exacte tarieven raadplegen op de website van uw vervoerder.
Als u gebruik wilt maken van uw recht op retournering, kunt u contact met ons opnemen via info@speciaalpresentje.nl. Zorg ervoor dat het product, inclusief alle bijgeleverde accessoires en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking, aan de verkoper wordt geretourneerd. Zodra we het retour ontvangen en gecontroleerd hebben, zullen we het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Welke producten mogen niet retour worden gestuurd?
Vermeldt hier de uitzonderingen op het herroepingsrecht. Geef ook bij het artikel zelf duidelijk aan dat deze niet te retourneren valt voor de consument besteld.
Let op: uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- Â die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
- voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@speciaalpresentje.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@speciaalpresentje.nl . Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Gepersonaliseerde producten die u via deze webwinkel koopt worden – volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing en kunnen niet retour worden gestuurd.
Klachten
Klachtenregeling WebwinkelKeur
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@speciaalpresentje.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.